Gym bag essentials

  • 10.03.2017 kl. 18:56



Treningsbagen min str alltid klar med alt jeg trenger nr jeg skal p trening enten jeg skal p spinning, svmming eller lpe og trene styrke. Da kan jeg raskt komme meg p trening fr eller etter jobb uten mtte bruke masse tid p pakke. Det er rett og slett enklere komme seg p trening. Det eneste jeg m huske er legge til et skift med treningsty fr jeg drar.  


 

Gym clothes & extras

Lpesko
Sykkelsko
Dusjhndkle
Lite hndkle til bruke under treningen
Badedrakt
Pulsbelte og sensor
Vannflaske
Beats trdlse retelefoner

Jeg synes det er fint ha bde sykkelsko og lpesko i bagen, ettersom jeg flere ganger har glemt igjen skoene hjemme. Badedrakten legger jeg alltid i bagen nr den er trr. Da har jeg nemlig alt jeg trenger til jeg skal i svmmehallen og jeg kan bare ta med meg bagen og g. 

Toiletries & beauty essentials

Trrshampoo
Deodorant
Hrbrste
Renseservietter
Fuktighetskrem
Reiseflasker med shampoo, balsam, dusjolje og bodylotion
CC cream, concealer, Isa Dora face sculptor, maskara og yebrynsblyant

Noen skjnnhetsprodukter m til dersom man skal rett p jobb eller har en avtale rett etter treningen. Jeg har noen enkle sminkeprodukter og noen av mine gamle sminkekoster (etter som jeg har kjpt nye) liggende i en toalettmappe. Trrshampoo er alltid verdt ha med seg, og er nok noe av det jeg bruker mest. Renseservietter bruker jeg til sminkefjerning, men de kan ogs brukes til en kjapp vask etter en rolig kt dersom man har drlig tid. 


 

Jeg har del ting i treningsbagen min, men for meg fungerer det bra. Det er sjeldent jeg har glemt noe nr jeg skal p trening ettersom alt ligger klart. 

Workout clothes

  • 10.02.2017 kl. 16:24

God fredag! Dagens treningskt er gjennomfrt, og jeg er klar for (nattevakts)helg. Det tar p jobbe nattevakter s jeg ser for meg en ganske s rolig helg p treningsfronten. Jeg motiverer meg til en ny treningsuke fra mandagen av med nytt treningsty fra H&M og Bringsportswear. Jeg har verken kjpt trenigsty hos H&M eller Bring, s jeg er veldig spent p kvaliteten. 



Underholdning under lpekten

  • 11.10.2016 kl. 15:23

Nr jeg frst begynte lpe pleide jeg dra ut uten musikk. Jeg lyttet kun til omgivelsene rundt meg, noe jeg syntes var deilig. I lengden og n som jeg lper lengre distanser blir det noe kjedelig. Jeg har hrt mye p musikk, men til og med det kan bli litt kjedelig i lengden. Ssteren min Martine kom med et godt tips om podcaster. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dermed har jeg i det siste begynt hre p podcaster. Spesielt ShapeUps podcast "Treningspodden" har blitt en favoritt p trening. Det er rett og slett en genial underholdning samtidig som man fr mange gode tips i forhold til kosthold og trening. Et annet tips er lytte til lydbker, da bruker jeg appen Storytel. Det ha en spennende bok lytte til under lpeturen holder meg virkelig underholdt, og man glemmer p en mte at man er ute lper. Noen ganger er boken s spennende at jeg lper eller gr litt ekstra for kunne lytte litt mer.  

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Trening uke 7 og forrige ukes aktivitet

  • 15.02.2016 kl. 19:56

Over ser dere denne ukens treningsplan. Jeg hadde vrt litt for ivrig med treningsplanen forrige uke, dermed har jeg kuttet noen kter denne uken. M nok bygge meg gradvis opp til den treningsmengden jeg hadde tidligere. Det var etter lrdagens lpetur jeg merket at kroppen ikke var helt i form. Jeg har vrt veldig trtt og sliten i helgen. Kroppen har kviknet litt til n, s med litt rolig yoga i kveld hper jeg p kunne fullfre denne ukens planlagte trening.Gleder meg selvflgelig til torsdag hvor det blir skidag i Hafjell sammen med skolen.

P bildet under ser dere en oversikt over treningen oghvor mange prosent av aktivitetsmlet jeg klarte n hver dag forrige uke. Jeg hadde et ml om 100% hver dag den uken. Selv om jeg manglet 100% to av dagene er jeg likevel fornyd. Jeg har hatt ethyt aktivitetsniv gjennom hele uken.

Avslutter dagen med yoga

  • 09.02.2016 kl. 20:35

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg klarte n 100% av aktivitetsmlet mitt s vidt det var fr jeg skulle legge meg i gr, det blenoen ekstra runder i leiligheten. I dag har det ikke vrt noe problem n mlet. Jeg startet dagen med 4x4 p tr.mlle og ndde mlet mitt innen jeg var kommet hjem igjen. Utrolig deilig ha ndd mlet fr klokken 12. Likevel ble det enda en tur p treningssenteret for en time med yoga. Er s godt avslutte dagen med yoga og ikke minst en varm kopp kakao fr jeg drar fra treningssenteret. N er baggen pakket og jeg er klar for morgensvmming i morgen tidlig.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

100% hver eneste dag

  • 08.02.2016 kl. 14:54


Dagens treningskt er gjennomfrt, i kveld blir det avslapping med antistressyoga p treningssenteret. Over ser dere min treningsplan denne uken. Det er p tide komme igang med treningen igjen etter ha hvert syk.

I tillegg har jeg satt meg et ml som skal motivere meg til vre aktiv gjennom uken. Jeg har pulsklokken min fra Polar p meg hver eneste dag ettersom den fungerer som en aktivitetsmler i tillegg til vre en pulsklokke. Jeg har stilt inn et aktivitetsml som skal ns hver dag, men det er ikke alltid jeg klarer n det.Derimot denne uken har jeg satt meg som ml klare minst 100% hver eneste dag, jeg skal ikke vre en prosent under. Dersom jeg enkveld mangler noen prosent for dagens aktivitetfr jeg gjre litt husarbeid, g opp og ned trappen noen ganger eller danse litt zumba pnintendo wii for n det mlet jeg har satt meg. Akkurat n ligger dagens aktivitet p 66%. nsk meg lykke til!

Min treningsuke 41

  • 05.10.2015 kl. 15:37


Lpesesongen er over og det er p tide bygge seg opp til neste. I r har jeg lptmin frste halvmaraton som endte med to halvmaraton i lpet av sommeren. Jeg syntes det var kjempegy og ikke minst utfordrende. Spesielt storkoste jeg meg med turen vi hadde til Troms. Det var helt fantastisk lpe under midnattsolen! Til sommeren har jeg lyst til utfordre meg selv enda mer, og det er flere lp jeg kunne tenke meg delta p. Jeg trenger ha noe jobbe mot og dermed har jeg sagt at jeg skal lpe Fjellbukken som er en 10km lang lype under Det Norske Fjellmaraton p Beitostlen 28.mai.2016. Det blir nok det frste lpet for 2016. Vi fr se hvilke andre lp og om det blir noen flere halvmaratondistanser ogs.

Vestfold maraton 2015

  • 05.09.2015 kl. 22:23


Da har jeg fullfrt mitt andre halvmaraton med parmaraton sammen med samboeren!

Jeg lp frste etappe og startet i Larvik og vekslet med Preben p Rstad togstasjon. Derfra fortsatte han p den andre etappen videre til ml p brygga i Tnsberg. Etappen jeg lp var en tung lype i forhold til den jeg lp i Troms. Det var en godt kupert lype og jeg m si det ble tungt p slutten. I tillegg ble det en regnfull dag med mye regn og vind. Mange sprekinger som fullfrte selv med tunge forhold. Det ble ikke noe ny pers p halvmaraton, men jeg er likevel fornyd med tiden ettersom det ikke har blitt s mye trening i det siste. Jeg fullfrte min halvmaraton p 02.17.59, mens Preben lp sin etappe inn p 01.26.21. Totalt ble tiden p vr maraton 03.44.20.

M ogs skryte av sttteapparatet som har fulgt oss rundt i lypa i dag. Besteforeldrene mine kjrte meg til start og fulgte meg hele veien til Rstad, lillesster Martine var med oss hele veien til Tnsberg. Det hjalp godt p motivasjonen.



Klar for nytt lpeeventyr i Vestfold!

  • 04.09.2015 kl. 10:59

Etter sommerferien begynte jeg rett i medisinsk praksis p Gjvik sykehus. Det har vrt mye gjre og det har ikke vrt mye tid til andre ting ettersom dette er siste sykehuspraksis i studiet. I helgen har jeg og samboeren tatt et lite "avbrekk" fra praksis og skole og er n tilbake i Sandefjord...men vi er ikke hjemme bare for slappe av, i morgen er det klart for Vestfold maraton!

Jeg har ikke ftt trent s godt som jeg gjorde fram mot Midnight Sun Marathon i Troms, i tillegg har ikke formen vrt helt bra den siste uken da jeg har hatt mye vondt i hodet og flt meg slapp og sliten. Formen fles bedre n og jeg har bestemt meg for lpe, detgr kanskje ikke s verst likevel. Jeg satser p at overskuddet er der etter mye hvile. Jeg kanheller ikke svikte Preben nr vi har meldt oss p som et lag der vi skal lpe hver vr halvmaraton. Jeg skal lpe frste etappe og veksler med Preben nr jeg har lpt 21.1km.Jeg ser frem til lpe min andre halvmaraton og hper det blir en fin lpetur gjennom Vestfold.


Jeg har laget meg en bruker p lpsloggen.no, der ligger det oversikt over lp her i landet og noen lp rundt om i andre land. Er det et lp som ikke ligger der kan man registrere det selv. Man kan ogs registrere sine egne resultater.

Hyt og Lavt i Vestfold

  • 31.07.2015 kl. 23:54

P torsdagen tilbrakte jeg dagen i skandinavias strste klatrepark! Dagen startet med at pappa, Martine og jeg syklet til parken noe som endte med en sykkeltur p ca. 4 mil. Martines kjreste, Gunstein var ogs med i flgebil. Etter nesten 2 timer p sykkelen var vi klare for en aktiv dag i vestfolds klatrepark med over 200 apparater i trrne og hele 14 lyper med ulik lengde og vanskelighetsgrad. Pappa, Martine og jeg hoppet ogs ned fra 30meter over bakken i Himmelfallet. Jeg var virkelig utenfor komfortsonen og dere kan se hvordan vi hadde det i parken og hre hylet mitt nr jeg hopper fra 30meter i videoen under. Vi hadde en kjempefin, aktiv og utfordrende dag!

Fantastisk lpe under midnattssolen

  • 24.06.2015 kl. 22:30


Lrdag lp jeg og fullfrte min frste halvmaraton og for en opplevelse det ble!

Starten for halvmaraton skulle g av lrdag kl.22.30, jeg regnet dermed komme i ml rundt kl.00.30 p sndag. Kvelden fr lpet, det vil si natt til lrdag prvde jeg forberede kroppen p vre oppe sent. Vi holdt oss dermed vkne til den tiden vi tenkte komme i ml, jeg gikk dermed ikke la meg fr kl.00.30. P morgenen sov vi til vi vknet av oss selv og fikk likevel nok timers svn.

Etter frokosten vi spiste kl.10.00 slappet vi av p hotellrommet. Et par timer seneretok vi en helt rolig lpetur p 30minutter og noen stigningslp for f kroppen igang. Etter lpeturen slappet vi nok en gang av p hotellet, fram til vi skulle spise middag p Skarven kl.15.30. Deretter var det ikke s alt for mange timene fr Preben skulle starte sin maraton kl.20.30. Etter atPreben hadde startet hadde jeg to timer fr halvmaraton skulle starte. Da var det bare for meg kaste meg i lpetightsen og gjre meg klar.

Det var mange sporty mennesker som stilte til start p halvmaraton. Vret vekslet mellom sol og noe overskyet, temperaturen var p 10grader. Det var veldig fin temperatur lpe i og det s ut til bli en fin natt under midnattssolen.

Jeg holdt et bra tempo fram til 13km i forhold til det mlet jeg hadde satt meg p 2 timer. Det ble dessverre litt for tungt p slutten, jeg endte med tiden 2timer 04minutter og 29sekunder. Det ble alts 4 minutter etter nsket tid. Jeg er likevel fornyd, jeg synes det var veldig gy lpe og jeg hadde en utrolig god opplevelse! Det er virkelig fantastisk lpe under midnattssolen.Preben lp i Troms sin andre maraton, hanlp i Paris 2014 p tiden 3.10.44. I Troms endte han med tiden 3timer 4minutter og 30sekunder. Det ble dermed pers p Preben og han er enda nrmere sitt ml om lpe under 3 timer.

Framover n blir det trening mot Vestfold maraton, da skal vi lpe parmaraton. Det vil si at vi deler en maraton i to etapper slik at vi veksler halvveis, s hver av oss vil lpe en halvmaraton. Vestfold maraton arrangeres 5.september, det skal bli gy prve seg p min andre halvmaraton!




- Preben er han med hvit t-skjorte og bl kompresjonsstrmper -

Min frste halvmaraton fullfrt

  • 22.06.2015 kl. 00:25

N sitter jeg i bilen p vei hjem fra Oslo lufthavn etter ha landet med flyet fra Troms. Som skrevet tidligere lp jeg min frste halvmaraton under Midnight Sun Marathon i Troms. Starten gikk kl.22.30 lrdag, og jeg kom i ml rundt kl.00.34 p sndag. Tiden min ble 2:04:29.7. Jeg er fornyd, selv om mlet var 2timer. Jeg hadde en god opplevelse og det var fantastisk fint lpe under midnattssola. Jeg skal skrive mer om lpet og legge ut noen bilder senere.





Min siste treningsuke fr halvmaraton

  • 17.06.2015 kl. 10:01



Treningsuke 23

  • 01.06.2015 kl. 22:15

Bakkeintervaller

  • 23.05.2015 kl. 20:58

I dag har samboeren og jeg gjennomfrt en kt med bakkeintervaller i slalmbakken her i Gjvik. Vi startet med ca. 10 minutter rolig jogging, fr vi begynte p dragene opp bakken. Vi lp det vi kunne oppover i 4 minutter fr vi jogget rolig ned igjen for s begynne p neste intervall. Vi lp fire drag i dag og jogget litt rolig etterp for f ned pulsen.

Denne treningen er veldig effektiv og det er en treningsform som bedrer utholdenhet og oksygenopptak. Man kjenner det godt i musklene i legger, lr og rumpe. Det var virkelig en hard kt i dag, men utrolig deilig etterp. N slapper vi av p sofaen etter en god varm dusj og en deilig middag.

Skjellvika - Tnsberg tnne

  • 14.05.2015 kl. 22:27



Denne uken ble det ingen lpetur fra praksis, men langtur ble det likevel. N er jeg hjemme i Sandefjord og skal bli her for feire 17.mai sammen med familien. I dag har Preben, pappa og jeg vrt p lpetur fra Skjellvika til Tnsberg tnne og tilbake igjen, det endte med en tur p 16.61km. Lypa gr for det meste p sti og grusvei, gjennom skog og forbi Vestfolds flotte strender. P lrdag er det 4x4 intervaller som str p programmet.





Ml: lpe hjem fra praksis en gang i uken

  • 07.05.2015 kl. 22:21

I dag ble det enda en lpetur fra praksisplassen p Reinsvoll og hjem til Gjvik. Gjennom praksisperioden satte jeg meg ml om lpe fra eller til praksis en gang i uken, dette begynte jeg med fra ei venninne viste meg lypen uken fr pskeferien. Fikk selvflgelig ikke lpt lypa i pskeferien, da var jeg hjemme p ferie. Jeg har bortsett fra pskeferien klart flge opp mlet mitt fram til n, i dag lp jeg turen for 6. gang! Fortsetter snn videre ut de siste fire ukene av praksis.

Treningsuke 18

  • 28.04.2015 kl. 22:24

Restitusjonstrening

  • 26.04.2015 kl. 15:56

Startet dagen med en deilig sndagsfrokost med egg og bacon! Ved bruk av massasjerullen har jeg hatt 30minutter med egenmassasje fr jeg kl.11.00 dro til svmmehallen. I svmmehallen startet jeg med litt styrketrening, fr jeg svmte 1000m i bassenget. Svmming gir kt utholdenhet og kt muskelstyrke, det belaster ikke ledd og er veldig fint som restitusjonstrening eller ved opptrening etter skade.

Shut up & run

  • 25.04.2015 kl. 17:46


Det har blitt noen endringer i treningsplanene denne uken ettersom jeg hadde eksamen p onsdag. Langturen jeg skulle lpe p torsdag ble flyttet til i dag. Jeg startet dagen med 30minutter yoga, fr jeg sammen med samboeren tok fatt i joggeskoene og 19.97km lang lpetur. Det er en tung lype lpe med mye motbakker spesielt mot Reinsvoll, men veien tilbake er lettere med noe opp og ned fr de siste kilometerene til Gjvik gr nedover. I morgen blir det starte dagen med yoga og massasjerulle, fr det blir magetrening og svmming i svmmehallen. Senere p dagen skal vi ut med noen venner spille fotball.

Keep going

  • 19.04.2015 kl. 21:20

Min treningsuke

  • 13.04.2015 kl. 20:56

Pskeuken

  • 30.03.2015 kl. 13:23

Det blir noen rolige dager uten trening fram mot hytteturen p torsdag, slik at jeg blir frisk og kan st p slalm og g skiturer.

Lpetur: Reinsvoll - Gjvik

  • 25.03.2015 kl. 17:06

Det har blitt noen endringer i treningsplanene denne uken. Etter ha hatt undervisning p praksisen i dag var jeg med ei venninne lpe fra praksisen p Reinsvoll og hjem til Gjvik. Jeg endte med lpe 15.98km. Var en veldig fin tur, og kanskje blir det flere i lpet av praksisperioden. N har jeg satt meg i sofaen og skal skrive den frste refleksjonen som skal leveres p fredag.


Snart pskeferie

  • 22.03.2015 kl. 20:00


Da har jeg planlagt treningen for uke 13. Dette blir min siste uke med kun rolig lping. Neste uke begynner jeg med intervalltreningen, det er p tide f opp tempoet litt.

Jeg var i praksis mandag - fredag uken som gikk, og det ble en utfordrende uke med mange nye inntrykk. Det er uvant med s tidlige og lange dager. Lysten til trene p kvelden var ikke alltid der, likevel fikk jeg p meg treningstyet og gjennomfrte planen min for dagen. Godt komme seg ut i frisk luft etter en lang og tung dag med mye ny informasjon.

#Focus

  • 15.03.2015 kl. 18:20


Her ser dere min treningsuke for uke 12. I uke 11 fulgte jeg planen min (nesten) hver dag, men det ble fri p lrdagen ettersom vi brukte hele dagen i Holmenkollen. Denne uken fortsetter jeg med den rolige lpingen. Har tidligere slitt med beinhinnebetennelse, noe jeg nsker unng n. Jeg tror det er viktig bygge seg opp fr man tar fatt p hardere lpekter som intervaller.

Forrige uke begynte jeg i psykiatripraksis, det virker veldig spennende og jeg gleder meg til bli kjent p avdelingen. Jeg har aldri jobbet innen psykiatri fr s dette blir nok en lrerrik praksisperiode. Det blir nok mange tidlige morgener fremover og lange dager p sykehuset. Fint bruke trening til klarne tankene nr man kommer hjem etter en lang dagvakt.

Let's do this

  • 08.03.2015 kl. 18:08


Slik ser min treningsuke ut, n har jeg begynt treningen fram mot Midnight Sun Marathon i Troms. Som sagt har samboeren min meldt seg p maraton, mens jeg holder meg til halvmaraton for yeblikket. Fra jeg gikk p skyter er jeg vant med mye trening, men da var det snakk om mye skyteteknisk trening og kanskje 1-2 to kter lping i uka. Jeg starter med rolige lpeturer de frste ukene for at sener, bindevev og ledd skal venne seg til belastningen fr jeg begynner med intervalltrening. Ser fram til en bra uke med god innsats p treningene.

Meldt meg p halvmaraton

  • 06.03.2015 kl. 15:48

Da er det gjort! Jeg har meldt meg p mitt aller frste halvmaraton i Troms sammen med kjresten min som skal lpe hel maraton. Vi skal lpe under midnattsolen under Midnight Sun Marathon. Starten for halvmaraton gr lrdag 20.juni kl. 22.30. Alt er i boks, bde fly og hotell er booket og betalt. Det er bare glede seg. Jeg har satt meg et tidsml p 2 timer, men om formen er god ser jeg ingen grunn til at jeg ikke kan lpe under 2 timer. Som sagt blir dette mitt frste halvmaraton, s jeg hper p f en god opplevelse.

Skitur

  • 01.02.2015 kl. 21:05



Gjennomfrte rets andre skitur i dag sammen med kjresten, onkel og tante. Fltes litt lettere i dag enn sist jeg gikk langrenn, men som noen racere de andre er var det bare henge p. Savnet ha noen smbarn som kunne be oss vente p dem og kvikklunsjen i sekken. Det var bare bite tenne sammen, men heldig som jeg var ble det en stopp p en kaf langs skilypa. Der ble det vaffel og god varm kakao med krem fr vi tok fatt p veien tilbake til bilen. Alt i alt var det en veldig fin skitur og en enda bedre treningskt.

Mandagslping

  • 12.01.2015 kl. 19:19

Det ble ingen langtur i gr slik det egentlig stod p treningsplanen, dermed la jeg inn en rolig lpetur i dag. Formen har ikke vrt helt p topp i helgen, men det kjennes ut som den er p bedringens vei. Selv om formen var grei i dag var det tungt lpe, det var glatt p veien og mye ls sn. Det var likevel godt komme seg litt ut i den friske lufta og f en pause fra eksamenslesingen. I morgen starter jeg dagen med en kt yoga, senere p dagen blir det nok en kt med styrke.



Morning yoga routine

  • 09.01.2015 kl. 10:17

Yoga er fin mte starte dagen p. Det er med p styrke kjernemuskulaturen, gjr kroppen smidigere og hjelper til forbedre bde fokus og balanse. Jeg gjr en del velser som skal stabilisere og styrker musklene man bruker ved lping. Disse velsene kan bidra til en mer riktig lpestilling og er med p forebygge skader. velsene jeg gjr heter trikonasana, virabhadrasana, krigerstilling, sideplanke, dypt utfall med vridning, duen, janusirsasana og dyp squat. Jeg fant ogs dette morsomme men inspirerende bilde med enkle og fine velser. Yoga blir fast 2-3 ganger i uken framover.

Treningskameraten Polar V800

  • 07.01.2015 kl. 20:01

Til jul fikk jeg endelig ny Polar pulsklokke, Polar V800 pulsklokken med bluetooth pulssensor. M si jeg liker klokken veldig godt, den passer ypperlig for meg som skal trene lping, i tillegg har jeg mulighet til registrere andre aktiviteter ogs. Dette er min andre klokke fra Polar s mange av funksjonene kunne jeg gjenkjenne fra min gamle klokke. Min tidligere klokke Polar RC3 GPS var en enklere klokke bruke, men etter ha satt meg inn i V800 er den ikke s avansert likevel. Var veldig fornyd med RC3, men V800 gjr det enda morsommere og motiverende trene! Via programmet

Via programmet Polar Flowsync kan man synkronisere aktiviteten mot en PC. Med denne nettsiden fr man oversikt over alle aktivitetene, og man fr informasjon om treningsmengden er for lav eller for hy. En oversikt viser ogs hvor lenge man har ligget i de forskjellige pulssonene. Du kan ogs synkronisere mot Polar Flow-appen p iPhone via bluetooth.



Dette er en klokke jeg vil anbefale til dere som driver med idrett og/eller liker holde seg i aktivitet. Det er fin klokke som er enkel i bruk og med et sporty design. Klokken er i dyreste laget og da kan jeg anbefale Polar M400 som ogs er en veldig fin klokke som ogs har aktivitetsmling.

Vestfold maraton 14

  • 06.09.2014 kl. 19:54

Det er helg og vi har tatt turen hjem til Sandefjord for heie p pappa under hans frste maraton. Veldig gy vre med i dag og vi fulgte han gjennom hele lypa med forfriskninger. Han lp veldig bra, men tydelig at det ble tungt den siste mila. Det ble en godt gjennomfrt maraton p tiden 4.21.10. Han kan vre fornyd med seg selv i dag, og jeg kjenner jeg kunne tenke meg lpe selv en gang. Kanskje neste r?

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits