Sunset

• 04.04.2018 kl. 22:30

Vacation mode on!

• 27.03.2018 kl. 11:20

I r nyter jeg psken med sol, varme og saltvann i hret i Gran Canaria. Jeg reiste ned med familien p lrdag, s vi har kost oss her noen dager n. Vi har hatt noen deilige dager p stranden og en liten bytur inn til Puerto Rico. Kveldene har vrt rolige med noe godt i glasset, grilling og kortspill. Planen i dag er slappe av her i leiligheten fr vi tar turen til Mogan.

Besseggen, Norway

• 16.08.2017 kl. 10:13

Da har jeg laget en kort film fra turen vr over Besseggen. Vi hadde en kjempefin tur, hper dere liker videoen.

Ssterhelg & Besseggen

• 14.08.2017 kl. 12:30

Jeg har hatt koselig besk av ssteren min Martine hele forrige uke. I helgen reiste vi til Beitostlen for g i fjellet og nyte den norske naturen. Vi tenkte egentlig g Galdhpiggen, men der var det meldt tke og sn. Jeg tenker ta en tur dit nr det er meldt fint vr, da kan det ogs vre koselig telte. Vi gikk for Besseggen denne helgen.

Jeg har gtt Besseggen en gang tidligere, da startet vi med ta bten fra Gjendesheim til Memurubu og gikk turen tilbake derfra. Vi glemte helt bestille billett til bten denne gangen, dermed var billettene utsolgt nr vi skulle bestille. Da ble vi ndt til g andre veien fra Gjendesheim til Memurubu, og deretter ta bten tilbake til Gjendesheim. Vi var ganske heldig med vret, sett bort ifra en del vind og regn p toppen. Det var fantastisk utsikt, og vi fikk se en fantastisk regnbue p himmelen. Turen tok oss 5 timer og 30 minutter. Vi er glad i filme og fotografere, s vi brukte vel litt ekstra tid p det underveis. Jeg fikk ogs filmet litt med drona, og skal dele en film i lpet av uken.

Merry Christmas Manchester

• 21.12.2015 kl. 18:00

Goodbye England

• 21.12.2015 kl. 09:05

N er vi p vei hjem til Sandefjord etter en veldig fin tur i England. Vi har rukket gjre s utrolig mange ting p disse dagene. I gr stresset vi veldig med finne en mte f se hndballkampen. Vi fikk tilslutt ordnet slik at vi kunne se den p tv2sumo, det var godt f med seg Norge sin seier i VM - finalen. Deretter koste vi oss med pizza og Home Alone i senga. Skal bli godt komme hjem til jul n.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sett min frste kamp p Old Trafford

• 20.12.2015 kl. 23:32

I gr tilbrakte vi store deler av dagen p Old Trafford. Der fikk jeg se min frste engelske fotballkamp fra tribunen, for dere som er interessert Manchester United - Norwich. Fotball er Preben sin store interesse, og han har nsket ta meg med p kamp en stund n. Med god stemning p tribunen koste jeg meg og syntes det var ganske gy. Dessverre ble det tap for Manchester. Preben var ikke s alt for glad for det, men det ordnet seg med litt god mat og en l etter kamp.

The making of Harry Potter

• 18.12.2015 kl. 21:09

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei! Det ble enlang dag i gr med reise til England og vi hadde i tillegg billetter til Warner Bros Studio Tour - The making of Harry Potter. Etter at vi ankom Manchester i gr tok vi toget til Watford som ligger rett utenfor London. Fra Watford stasjon gikk det egne busser til Warner Bros Studio Tour. Jeg storkoste meg og dette er noe jeg vil anbefale alle Harry Potter fans der ute. Vi ble fortalt at flere av tingenevar ekte, kostymene og rekvisittene vi fikk se under touren var alts brukt i filmen. De fortalte ogs at flere av tingene gikk i stykker under innspilling, dermed var det ogs noen av tingene som var blitt gjenoppbygd. Det var spennende se hvordan filmene ble til. Vi fikk g touren selv, dermed kunne vi g i vrt eget tempo. Vi tok oss god tid gjennom touren, det ble en liten pause underveis for smake p butterbeer. Vi fikk ogs prvd oss p fly p sopelim. I suvenirbutikken kjpte jeg meg litt godis som chocolate frog og Bertie Botts Every Flavour Beans som er se i den frste Harry Potter filmen.

N er vi tilbake i Manchester og dagen i dag har besttt av shopping! I morgen skal vi p fotballkamp p Old Trafford.

Dagen etter Midnight sun marathon

• 24.06.2015 kl. 16:22

Jeg har ikke ftt skrevet noe om sndagen som var vr siste dag i Troms etter lpet. Vi startet dagen med en deilig frokost p hotellet. En egen kokk stod stekte omeletter med det tilbehret man selv nsket,det ble ogs stekt pannekaker som var veldig populre blant hotellgjestene.

Vi sjekket ut av hotellet kl.12, men det var fortsatt lenge til vi mtte vre p flyplassen. Det ble en velfortjent l p Preben og et glass hvitvin p meg p baren p Skarven. Der satt vi en times tid fr vi tok en taxi over tromsbrua for ta fjellheisen opp til Storsteinen p Flya. Turen opp med fjellheisen tar 4 minutter og med 421moh. fr man panoramautsikt over Troms.

Oppladning p Vertshuset Skarven

• 20.06.2015 kl. 18:33

Vi var oppe spiste frokost kl.10.00 i dag. Det blir mye tid p hotellrommet. Vi var ute p en liten joggetur etter frokosten, godt f kroppen i gang. Ellers har jeg ligget med beina hyt og slappet av p hotellet. Vi hadde bestilt bord p biffhuset til Skarven fra 15.30, der spiste vi middag sammen med mammaen til Preben og hennes samboer som har kommet for heie p oss.

Etter en deilig middag p Vertshuset Skarven er vi tilbake p hotellrommet for slappe av litt fr maraton og halvmaraton starter kl.20.30 og 22.30. Det ble litt av en oppladning i dag med Skarvens jegerbiff til middag.

I gr var vi ute gikk en tur for oppleve midnattssolen. Under ser dere noen bilder som er tatt kl.01.00 i gr natt.

Den offisielle pningen av MSM 2015

• 19.06.2015 kl. 15:39

I dag stod vekkerklokka stilt inn p 03.30! Vi mtte opp tidlig i dag for ta toget til Oslo lufthavn der flyet vrt hadde avgang til Troms 08.25. Vi har n kommet fram og sjekket inn p hotellet og vi er klare for Midnight Sun Marathon i morgen.

Vi har vrt innom rdhuset til den offisielle pningen og for hente startnumrene vre, der mtte vi ogs en hel gjeng andre ivrige lpere. Selveste Jack Waitz var tilstede under pningen, han er Grete Waitz tidligere ektemann og trener. Vi var s heldig fikk tatt en liten prat med han. P vei tilbake til hotellet var vi innom butikken for kjpe litt mat til lunsj, vi var ogs innom sportsbutikken og kjpte noen energibarer og gel.

N har vi funnet roen p hotellrommet. Det var godt kunne legge seg litt i senga etter en tidlig morgen og en lang dag med reising. N skal vi ta en powernap fr vi skal spise middag.