Besseggen, Norway

• 16.08.2017 kl. 10:13

Da har jeg laget en kort film fra turen vår over Besseggen. Vi hadde en kjempefin tur, håper dere liker videoen.

Søsterhelg & Besseggen

• 14.08.2017 kl. 12:30

Jeg har hatt koselig besøk av søsteren min Martine hele forrige uke. I helgen reiste vi til Beitostølen for å gå i fjellet og nyte den norske naturen. Vi tenkte egentlig å gå Galdhøpiggen, men der var det meldt tåke og snø. Jeg tenker å ta en tur dit når det er meldt fint vær, da kan det også være koselig å telte. Vi gikk for Besseggen denne helgen.

Jeg har gått Besseggen en gang tidligere, da startet vi med å ta båten fra Gjendesheim til Memurubu og gikk turen tilbake derfra. Vi glemte helt å bestille billett til båten denne gangen, dermed var billettene utsolgt når vi skulle bestille. Da ble vi nødt til å gå andre veien fra Gjendesheim til Memurubu, og deretter ta båten tilbake til Gjendesheim. Vi var ganske heldig med været, sett bort ifra en del vind og regn på toppen. Det var fantastisk utsikt, og vi fikk se en fantastisk regnbue på himmelen. Turen tok oss 5 timer og 30 minutter. Vi er glad i å filme og fotografere, så vi brukte vel litt ekstra tid på det underveis. Jeg fikk også filmet litt med drona, og skal dele en film i løpet av uken.

Merry Christmas Manchester

• 21.12.2015 kl. 18:00

Goodbye England

• 21.12.2015 kl. 09:05

Nå er vi på vei hjem til Sandefjord etter en veldig fin tur i England. Vi har rukket å gjøre så utrolig mange ting på disse dagene. I går stresset vi veldig med å finne en måte å få se håndballkampen. Vi fikk tilslutt ordnet slik at vi kunne se den på tv2sumo, det var godt å få med seg Norge sin seier i VM - finalen. Deretter koste vi oss med pizza og Home Alone i senga. Skal bli godt å komme hjem til jul nå.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sett min første kamp på Old Trafford

• 20.12.2015 kl. 23:32

I går tilbrakte vi store deler av dagen på Old Trafford. Der fikk jeg se min første engelske fotballkamp fra tribunen, for dere som er interessert Manchester United - Norwich. Fotball er Preben sin store interesse, og han har ønsket å ta meg med på kamp en stund nå. Med god stemning på tribunen koste jeg meg og syntes det var ganske gøy. Dessverre ble det tap for Manchester. Preben var ikke så alt for glad for det, men det ordnet seg med litt god mat og en øl etter kamp.

The making of Harry Potter

• 18.12.2015 kl. 21:09

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hei! Det ble en lang dag i går med reise til England og vi hadde i tillegg billetter til Warner Bros Studio Tour - The making of Harry Potter. Etter at vi ankom Manchester i går tok vi toget til Watford som ligger rett utenfor London. Fra Watford stasjon gikk det egne busser til Warner Bros Studio Tour. Jeg storkoste meg og dette er noe jeg vil anbefale alle Harry Potter fans der ute. Vi ble fortalt at flere av tingene var ekte, kostymene og rekvisittene vi fikk se under touren var altså brukt i filmen. De fortalte også at flere av tingene gikk i stykker under innspilling, dermed var det også noen av tingene som var blitt gjenoppbygd. Det var spennende å se hvordan filmene ble til. Vi fikk gå touren selv, dermed kunne vi gå i vårt eget tempo. Vi tok oss god tid gjennom touren, det ble en liten pause underveis for å smake på butterbeer. Vi fikk også prøvd oss på å fly på sopelim. I suvenirbutikken kjøpte jeg meg litt godis som chocolate frog og Bertie Bott´s Every Flavour Beans som er å se i den første Harry Potter filmen.

Nå er vi tilbake i Manchester og dagen i dag har bestått av shopping! I morgen skal vi på fotballkamp på Old Trafford.

Dagen etter Midnight sun marathon

• 24.06.2015 kl. 16:22

Jeg har ikke fått skrevet noe om søndagen som var vår siste dag i Tromsø etter løpet. Vi startet dagen med en deilig frokost på hotellet. En egen kokk stod å stekte omeletter med det tilbehøret man selv ønsket, det ble også stekt pannekaker som var veldig populære blant hotellgjestene.

Vi sjekket ut av hotellet kl.12, men det var fortsatt lenge til vi måtte være på flyplassen. Det ble en velfortjent øl på Preben og et glass hvitvin på meg på baren på Skarven. Der satt vi en times tid før vi tok en taxi over tromsøbrua for å ta fjellheisen opp til Storsteinen på Fløya. Turen opp med fjellheisen tar 4 minutter og med 421moh. får man panoramautsikt over Tromsø.

Oppladning på Vertshuset Skarven

• 20.06.2015 kl. 18:33

Vi var oppe å spiste frokost kl.10.00 i dag. Det blir mye tid på hotellrommet. Vi var ute på en liten joggetur etter frokosten, godt å få kroppen i gang. Ellers har jeg ligget med beina høyt og slappet av på hotellet. Vi hadde bestilt bord på biffhuset til Skarven fra 15.30, der spiste vi middag sammen med mammaen til Preben og hennes samboer som har kommet for å heie på oss.

Etter en deilig middag på Vertshuset Skarven er vi tilbake på hotellrommet for å slappe av litt før maraton og halvmaraton starter kl.20.30 og 22.30. Det ble litt av en oppladning  i dag med Skarvens jegerbiff til middag.

I går var vi ute å gikk en tur for å oppleve midnattssolen. Under ser dere noen bilder som er tatt kl.01.00 i går natt.

Den offisielle åpningen av MSM 2015

• 19.06.2015 kl. 15:39

I dag stod vekkerklokka stilt inn på 03.30! Vi måtte opp tidlig i dag for å ta toget til Oslo lufthavn der flyet vårt hadde avgang til Tromsø 08.25. Vi har nå kommet fram og sjekket inn på hotellet og vi er klare for Midnight Sun Marathon i morgen.

Vi har vært innom rådhuset til den offisielle åpningen og for å hente startnumrene våre, der møtte vi også en hel gjeng andre ivrige løpere. Selveste Jack Waitz var tilstede under åpningen, han er Grete Waitz tidligere ektemann og trener. Vi var så heldig å fikk tatt en liten prat med han. På vei tilbake til hotellet var vi innom butikken for å kjøpe litt mat til lunsj, vi var også innom sportsbutikken og kjøpte noen energibarer og gel.

Nå har vi funnet roen på hotellrommet. Det var godt å kunne legge seg litt i senga etter en tidlig morgen og en lang dag med reising. Nå skal vi ta en powernap før vi skal spise middag.