Tur langs Mjøspromenaden

• 24.10.2015 kl. 19:27

Så ble det tur denne lørdagen også. Jeg startet med dynamisk yoga på treningssenteret. Det er en kjempefin start på dagen og har blitt til en god vane på lørdagene. Vi har også blitt flinke til å komme oss ut og gå turer. Det er så mange fine plasser å gå turer her på Gjøvik. I dag gikk vi langs Mjøspromenaden og hadde med oss lunsj. Restene fra fredagstacoen er perfekt som lunsj på lørdagen og hvorfor ikke ta lunsjen ute? Er fantastisk deilig høstvær her på Gjøvik, med mange flotte farger. Nå slapper jeg bare av i sofaen med et varmt teppe over beina. Snart blir det hjemmelagde kjøttkaker ala Preben med vårt deilige hjemmelaga tyttebærsyltetøy som du finner oppskrift på her

Min treningsuke 41

• 05.10.2015 kl. 15:37

Løpesesongen er over og det er på tide å bygge seg opp til neste. I år har jeg løpt min første halvmaraton som endte med to halvmaraton i løpet av sommeren. Jeg syntes det var kjempegøy og ikke minst utfordrende. Spesielt storkoste jeg meg med turen vi hadde til Tromsø. Det var helt fantastisk å løpe under midnattsolen! Til sommeren har jeg lyst til å utfordre meg selv enda mer, og det er flere løp jeg kunne tenke meg å delta på. Jeg trenger å ha noe å jobbe mot og dermed har jeg sagt at jeg skal løpe Fjellbukken som er en 10km lang løype under Det Norske Fjellmaraton på Beitostølen 28.mai.2016. Det blir nok det første løpet for 2016. Vi får se hvilke andre løp og om det blir noen flere halvmaratondistanser også.

Black wool coat

• 04.10.2015 kl. 11:24

I fjor høst kjøpte jeg meg en lyseblå ullkåpe som jeg har vært veldig fornøyd med. Jeg har virkelig blitt glad i ullkåpen og kom over denne herlige kåpen fra Ganni. Den skal nok bli godt brukt i høst og vinter.

Søndag er dagen for en rolig løpetur, nå skal jeg snart ut i det fine høstværet for dagens langtur. Etter jeg har løpt ca. 10km og jeg er god og varm blir det en økt med styrke på treningssenteret.

Hello october

• 03.10.2015 kl. 18:25

God lørdag alle sammen! Lørdagen ble som alltid startet med en lang frokost med egg og bacon. Etter en rolig morgen med en deilig helgefrokost tok vi oss en tur ned på treningssenteret. Vi startet med en kopp kakao før vi var klare for en time med dynamisk yoga, Preben var også med. Det er ingen av oss som er spesielt erfarne når det gjelder yoga, med en kropp som er stiv som en pinne var det noen utfordrende stillinger så vi hadde det ganske morsomt. Det må gjentas neste lørdag.

Det har vært kjempefint høstvær i dag, lufta er kald men solen varmer godt. Vi pakket dermed med oss restene fra fredagstacoen, noe å drikke, appelsiner og sitteunderlag i sekken før vi gikk en times tid opp til Bergstoppen for å spise lunsj. Vi koste oss med den fine utsikten over Mjøsa.