Elephant bedroom camp Samburu

• 16.07.2017 kl. 22:29

Elephant bedroom camp i Samburu er den perfekte lodgen om du vil komme nr dyrene. Vi var der i to netter fra 28.06. - 30.06.

Vi ble hentet av vr guide og sjfr i Nairobi kl.06.00 p morgen. Fra Nairobi var det ca. 5 - 6 timer med kjring fr vi var fremme i Samburu. Til tross for en lang kjretur var det mye se langs veien. Vi spiste en deilig engelsk frokost p en restaurant med navn Barneys, rett etter frokost stoppet vi blant annet p ekvator for se corioliseffekten.

Vi bodde i et stort telt hevet med stolper fra bakken. Teltet var innredet med to dobbeltsenger, moderne toalett og dusj. Det var mye aper og bavianer i omrdet, men personalet som jobbet i campen var flinke til holde dem unna ved mltider. Det var derfor ogs viktig lse teltet med en hengels nr man gikk ut, slik at man ikke fikk besk av aper i teltet. Vi hadde ogs vr egen terrasse jeg kunne sitte lese en bok og samtidig flge med p elefantene som gikk gjennom campen. Det var ogs deilig med det lille bassenget p terrassen, der kunne jeg kjle meg ned etter ha sittet i den varme solen. Fra teltet hadde vi utsikt til elven, og kunne se dyrene komme for drikke vann. Dessverre hadde det ikke regnet p flere mneder, derfor var det veldig trt men det var likevel masse dyr se. Mellom safariene kunne man f seg en avslappende massasje. Jeg fikk massasje den ene dagen og det var utrolig godt etter noen timer ute i bilen.

Dette var mitt andre besk hos Elephant bedroom, og jeg synes det er fantastisk hvor nrt dyrene kommer campen. Jeg vil virkelig anbefale denne lodgen!

Samburu national reserve

• 04.07.2017 kl. 15:05

Vi er tilbake fra tre fantastiske dager i Samburu. Jeg forskte poste et innlegg her etter at vi var tilbake, men jeg hadde litt problemer med internettet her. Lodgen vi overnattet i heter Elephant bedroom, jeg har vrt der en gang tidligere og jeg koste meg like mye denne gangen. Her kommer du virkelig tett p dyrene, spesielt elefantene som kommer vandrende inn mellom teltene. Jeg skal skrive et eget innlegg om lodgen med bilder senere i kveld. Samburu National reserve er full av spennende dyreliv. Her finner du sjeldne arter som grevy's zebra, reticulated giraffe, gerenuk (ogs kalt giraffe antilope), oryx og somali struts. Den eneste vi ikke fikk se av disse dyrene var somali struts. Likevel er jeg veldig fornyd med alle dyrene vi har sett.

Vi lette etter leopard i Masai Mara uten lykkes, og siste kvelden i Samburu var vi s heldig f ye p en leopard. Jeg fikk tatt mange fine bilder. Jeg har ogs tatt en del video mens jeg har vrt her, og gleder meg til sette sammen en video nr jeg kommer hjem til Norge igjen. Jeg hper dere liker bildene.