Mara Ngenche luxury tented camp

• 27.06.2017 kl. 17:26

Mara Ngenche var helt fantastisk! Vi var der tre netter fra 22. - 25.06. (1/2 dag, 2 fulle dager, 1/2 dag).

Vi bodde i et stort telt med en stor dobbeltseng. Baderommet var innredet med et moderne toalett, badekar med lveftter og en utendrs dusj. Teltet stod helt pent p dagen. Nr man kom tilbake fra kveldssafari var teltene lukket for kvelden, stearinlys var tent og varmeflasker l under dynen hver natt. Vi hadde ogs en liten hage med et lite basseng som ble nyttig nr det ble svrt varmt p dagen. Det var ogs godt kunne ligge under skyggen av trrne i hengekyen og lese en god bok. Rett nedenfor hengekyen hadde vi flott utsikt over elven Mara, denne flotte utsikten kunne vi ogs nyte ved frokostbordet. Der kunne vi se bde flodhester og store krokodiller.

Maten var velsmakende og godt forberedt. Til lunsj fikk vi servert tre retter, mens til middag fikk vi servert fire retter. Menyen bestod vanligvis av et valg mellom to retter med kjtt og et vegetarisk alternativ.

Vr guide og sjfr (Milton) under safariene var enestende og utrolig flink. Hans kunnskap om dyrelivet i Masai Mara var imponerende, han hadde god evne til lese dyrenes signaler. Hver dag var han klar p hvor han skulle kjre for finne dyrene og for at vi skulle f den beste opplevelsen.

Det er ingen billig safari campen, men du fr virkelig mye for pengene. Om du skal reise til Masai Mara vil jeg virkelig anbefale denne campen.

N er det snart klart for middag og en film her i Nairobi. I morgen reiser vi til Samburu kl.06.00, der blir vi to netter. Gleder meg til flere dager med safari. Hper alle har en fin sommer.

Masai Mara

• 26.06.2017 kl. 19:05

I gr kom vi tilbake til Nairobi etter fire dager i Masai Mara. Det ble noen fantastiske dager! Som sagt bodde vi p en lodge med navnet Mara Ngenche, jeg vil skrive et eget innlegg med bilder fra lodgen i morgen. Jeg tror det m vre den flotteste lodgen jeg har vrt p.

22.06. DAG 1

Vi reiste med fly fra Nairobi som landet p en liten flystripe p savannene i Masai Mara. Der ble vi hentet av vr guide og sjfr fra lodgen, det var ca.1 time kjring til campen. Vi s mange dyr p veien. Da vi var fremme spiste vi lunsj og slappet av fr vi kjrte ut p safari kl.16.00. Det var kjlig temperatur med kald vind og tordenvr, men heldigvis slapp vi unna regnet. Vi s masse dyr og traff p en stor flokk med 11 lver. Vi var tilbake i campen cirka kl.19.00, da kunne vi ta oss en dusj eller et varmt bad fr middag.

23. - 24.06. DAG 2 & 3

Vi ble vekket med kaffe og kjeks kl.05.30. Vi kledde p oss godt med klr for det er kaldt om morgen, smurte oss med myggspray og slappet av med en kaffekopp fr vi stod klare ved bilen kl.06.00. Ved vre oppe s tidlig fikk med oss den flotte afrikanske soloppgangen. Det er vanskelig beskrive hvor rikelig med dyreliv det er i Masai Mara. Under kan dere se noen av bildene jeg har tatt. Vi hadde med oss frokost i bilen, vi stoppet et passende sted og spiste frokosten ute p savannene. Vi var tilbake i campen cirka kl.14.00 for da var det lunsj. Etter lunsj kjlte vi oss ned i bassenget og slappet av i hengekya fr safari igjen kl.16.00. Ettersom det var siste kvelden 23.06 ble alle gjestene p lodgen samlet for se solnedgangen, det ble tent et bl og vi ble servert drinker. Nr vi var tilbake kl.19.00 tok vi et varmt bad fr middagen.

25.06. DAG 4

Siste dagen valgte vi sove noen timer lengre og kose oss med utsikten til Mara elven ved frokostbordet. Vi hadde da ca. 1 1/2 time med safari fr vi ble kjrt til flystripen.

Nairobi, Kenya

• 25.06.2017 kl. 17:15

Vi har det helt fantastisk her i Nairobi, Kenya. Vi ankom Nairobi mandag 19.juni, og bor her hos min familie. De frste to dagene brukte vi til slappe av ved bassenget utenfor leiligheten og vi har vrt en tur p noen av kjpesentrene her. Akkurat n har vi kommet tilbake til Nairobi etter fire dager med safari i Masai Mara. Der bodde vi p en utrolig flott lodge som heter Mara Ngenche camp. N skal vi ut for spise middag, jeg skal fortelle mer om turen vr til Masai Mara og legge ut noen bilder i morgen.