World cup i vikingskipet

  • 31.01.2015 kl. 20:42

Vi var på plass i Hamar før kl.09.00 for å få med oss både B- og A-gruppa i dag. Det var god steming i skipet og jeg møtte flere gode skøytevenner. Har kost oss masse i dag og heiet de norske frem så godt vi kunne. Ble en spennende 5000m på Sverre i dag, desverre glapp 2.plassen etter en for svak sisterunde men pallplass ble det. Nå var det godt å komme hjem til Gjøvik å kunne sette seg ned i sofaen og kose seg meg hjemmelaget pizza etter en lang dag i vikingskipet. 

Det har blitt lite med trening den siste perioden, ettersom jeg har hatt smerter i låret pga. triggerpunkter. Etter noen dager med hvile og litt lett trening ser det ut til at jeg endelig kan begynne med løping igjen. I morgen er det skitur som står på programmet. 





Mandagsløping

  • 12.01.2015 kl. 19:19

Det ble ingen langtur i går slik det egentlig stod på treningsplanen, dermed la jeg inn en rolig løpetur i dag. Formen har ikke vært helt på topp i helgen, men det kjennes ut som den er på bedringens vei. Selv om formen var grei i dag var det tungt å løpe, det var glatt på veien og mye løs snø. Det var likevel godt å komme seg litt ut i den friske lufta og få en pause fra eksamenslesingen. I morgen starter jeg dagen med en økt yoga, senere på dagen blir det nok en økt med styrke. 



På skøyter i Gjøvik

  • 11.01.2015 kl. 19:26

På treningsprogrammet i dag var det planlagt å løpe en rolig langtur på 12km. Jeg ble nødt til å droppe denne treningsøkten ettersom hodepinen fra i går kveld enda ikke hadde sluppet helt til morgen i dag. Dermed ble kjæresten desverre nødt til å ta løpeturen alene. Jeg benyttet anledningen til å sove litt lengre enn kl.08.00 som jeg pleier, noe som endte med at jeg ikke stod opp før klokken var ti. Var deilig å kunne sove litt og ta det helt rolig om morgenen. Jeg koste meg med en god omelett til frokost mens jeg så en episode av Game of Trhones. Det har også vært mye bra sport på TV i dag. 



Litt ut på dagen avtok hodepinen og jeg tenkte det kunne være fint å ta en tur ut i det fine været. Vi bestemte oss for å ta en tur på skøytebanen. Med oss hadde vi hjemmelaget kakao, klementiner og sjokolade. Det var gøy å gå på skøyter igjen, og jeg kjenner det kribler i beina når jeg er i vikingskipet og heier på lillesøster som fortsatt er aktiv skøyteløper. Preben var også ivrig og syntes det var gøy i dag, han har fått låne et par lengdeløpsskøyter og det var tredje gangen han gikk på dem i dag. Nå slapper vi bare av på sofaen før vi skal ned på kinoen å se Taken3. 

Snøfylt dag på Hafjell

  • 10.01.2015 kl. 20:18


Det har vært en kjempefin dag i bakkene på Hafjell sammen med gode venner. Til tross for noe vanskelige forhold med mye snø og en del vind brukte vi hele dagen i bakkene. Ble en pause der vi fikk varmet oss og koste oss med en velfortjent burgertallerken. Litt konkurranse ble det i slalåmløypa, hvor vi konkurrerte om den beste tiden. Etter en lang dag, var det godt å komme hjem og ta en varm dusj. Nå har kjæresten ordnet god mat og vin, så nå skal vi kose oss med idrettsgallaen på tvskjermen. 

Morning yoga routine

  • 09.01.2015 kl. 10:17

Yoga er fin måte å starte dagen på. Det er med på å styrke kjernemuskulaturen, gjør kroppen smidigere og hjelper til å forbedre både fokus og balanse. Jeg gjør en del øvelser som skal stabilisere og styrker musklene man bruker ved løping. Disse øvelsene kan bidra til en mer riktig løpestilling og er med på å forebygge skader. Øvelsene jeg gjør heter trikonasana, virabhadrasana, krigerstilling, sideplanke, dypt utfall med vridning, duen, janusirsasana og dyp squat. Jeg fant også dette morsomme men inspirerende bilde med enkle og fine øvelser. Yoga blir fast 2-3 ganger i uken framover.

Treningskameraten Polar V800

  • 07.01.2015 kl. 20:01

Til jul fikk jeg endelig ny Polar pulsklokke, Polar V800 pulsklokken med bluetooth pulssensor.  Må si jeg liker klokken veldig godt, den passer ypperlig for meg som skal trene løping, i tillegg har jeg mulighet til å registrere andre aktiviteter også. Dette er min andre klokke fra Polar så mange av funksjonene kunne jeg gjenkjenne fra min gamle klokke. Min tidligere klokke Polar RC3 GPS var en enklere klokke å bruke, men etter å ha satt meg inn i V800 er den ikke så avansert likevel. Var veldig fornøyd med RC3, men V800 gjør det enda morsommere og motiverende å trene! Via programmet

Via programmet Polar Flowsync kan man synkronisere aktiviteten mot en PC. Med denne nettsiden får man oversikt over alle aktivitetene, og man får informasjon om treningsmengden er for lav eller for høy. En oversikt viser også hvor lenge man har ligget i de forskjellige pulssonene. Du kan også synkronisere mot Polar Flow-appen på iPhone via bluetooth. 



Dette er en klokke jeg vil anbefale til dere som driver med idrett og/eller liker å holde seg i aktivitet. Det er fin klokke som er enkel i bruk og med et sporty design. Klokken er i dyreste laget og da kan jeg anbefale Polar M400 som også er en veldig fin klokke som også har aktivitetsmåling. 

Mitt mål for 2015

  • 06.01.2015 kl. 20:52

Godt nyttår alle sammen, det nye året er offesielt i gang. Etter en helt herlig juleferie hjemme i fjorden, er jeg tilbake til hverdagen i Gjøvik. På skolebenken ble det en pangstart, med første eksamen som kommer allerede nå i januar. Dermed går det mye tid på skolen og til lesing fram mot eksamen. 

Til sommeren har jeg satt meg et mål om å løpe parmaraton sammen med kjæresten min. Da løper vi en hel maraton sammen, slik at det blir en halvmaraton(21,1km) på hver av oss. Fremover kommer jeg til å blogge om treningen min fram mot løpsdagen. Jeg har enda ikke satt meg noe tidsmål, men det kommer. 

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits