Masai Mara

• 26.06.2017 kl. 19:05

I gr kom vi tilbake til Nairobi etter fire dager i Masai Mara. Det ble noen fantastiske dager! Som sagt bodde vi p en lodge med navnet Mara Ngenche, jeg vil skrive et eget innlegg med bilder fra lodgen i morgen. Jeg tror det m vre den flotteste lodgen jeg har vrt p.

22.06. DAG 1

Vi reiste med fly fra Nairobi som landet p en liten flystripe p savannene i Masai Mara. Der ble vi hentet av vr guide og sjfr fra lodgen, det var ca.1 time kjring til campen. Vi s mange dyr p veien. Da vi var fremme spiste vi lunsj og slappet av fr vi kjrte ut p safari kl.16.00. Det var kjlig temperatur med kald vind og tordenvr, men heldigvis slapp vi unna regnet. Vi s masse dyr og traff p en stor flokk med 11 lver. Vi var tilbake i campen cirka kl.19.00, da kunne vi ta oss en dusj eller et varmt bad fr middag.

23. - 24.06. DAG 2 & 3

Vi ble vekket med kaffe og kjeks kl.05.30. Vi kledde p oss godt med klr for det er kaldt om morgen, smurte oss med myggspray og slappet av med en kaffekopp fr vi stod klare ved bilen kl.06.00. Ved vre oppe s tidlig fikk med oss den flotte afrikanske soloppgangen. Det er vanskelig beskrive hvor rikelig med dyreliv det er i Masai Mara. Under kan dere se noen av bildene jeg har tatt. Vi hadde med oss frokost i bilen, vi stoppet et passende sted og spiste frokosten ute p savannene. Vi var tilbake i campen cirka kl.14.00 for da var det lunsj. Etter lunsj kjlte vi oss ned i bassenget og slappet av i hengekya fr safari igjen kl.16.00. Ettersom det var siste kvelden 23.06 ble alle gjestene p lodgen samlet for se solnedgangen, det ble tent et bl og vi ble servert drinker. Nr vi var tilbake kl.19.00 tok vi et varmt bad fr middagen.

25.06. DAG 4

Siste dagen valgte vi sove noen timer lengre og kose oss med utsikten til Mara elven ved frokostbordet. Vi hadde da ca. 1 1/2 time med safari fr vi ble kjrt til flystripen.