Masai Mara

• 26.06.2017 kl. 19:05

I går kom vi tilbake til Nairobi etter fire dager i Masai Mara. Det ble noen fantastiske dager! Som sagt bodde vi på en lodge med navnet Mara Ngenche, jeg vil skrive et eget innlegg med bilder fra lodgen i morgen. Jeg tror det må være den flotteste lodgen jeg har vært på.

22.06. DAG 1

Vi reiste med fly fra Nairobi som landet på en liten flystripe på savannene i Masai Mara. Der ble vi hentet av vår guide og sjåfør fra lodgen, det var ca.1 time kjøring til campen. Vi så mange dyr på veien. Da vi var fremme spiste vi lunsj og slappet av før vi kjørte ut på safari kl.16.00. Det var kjølig temperatur med kald vind og tordenvær, men heldigvis slapp vi unna regnet. Vi så masse dyr og traff på en stor flokk med 11 løver. Vi var tilbake i campen cirka kl.19.00, da kunne vi ta oss en dusj eller et varmt bad før middag.

23. - 24.06. DAG 2 & 3

Vi ble vekket med kaffe og kjeks kl.05.30. Vi kledde på oss godt med klær for det er kaldt om morgen, smurte oss med myggspray og slappet av med en kaffekopp før vi stod klare ved bilen kl.06.00. Ved å være oppe så tidlig fikk med oss den flotte afrikanske soloppgangen. Det er vanskelig å beskrive hvor rikelig med dyreliv det er i Masai Mara. Under kan dere se noen av bildene jeg har tatt. Vi hadde med oss frokost i bilen, vi stoppet et passende sted og spiste frokosten ute på savannene. Vi var tilbake i campen cirka kl.14.00 for da var det lunsj. Etter lunsj kjølte vi oss ned i bassenget og slappet av i hengekøya før safari igjen kl.16.00. Ettersom det var siste kvelden 23.06 ble alle gjestene på lodgen samlet for å se solnedgangen, det ble tent et bål og vi ble servert drinker. Når vi var tilbake kl.19.00 tok vi et varmt bad før middagen.

25.06. DAG 4

Siste dagen valgte vi å sove noen timer lengre og kose oss med utsikten til Mara elven ved frokostbordet. Vi hadde da ca. 1 1/2 time med safari før vi ble kjørt til flystripen.